ZHRNUTIE Príspevok sa zaoberá hodnotením a bilanciou vzdelávacieho procesu na FA STU. Bilancuje dosiahnuté výsledky s pôvodnými vyhliadkami. Hodnotí pedagogickú činnosť od vzniku novej štruktúry na FA STU v roku 1990 s prihliadnutím na sociálne a politické zmeny tohto obdobia.

ZHRNUTIE Existuje množstvo názorov na vzdelávanie a odbornú prípravu architektov. Diskutovaný profil architekta, dvojstupňový model štúdia, vzájomný vzťah medzi akreditovanými študijnými odbormi, možnosti zavedenia nových odborov a inovácia obsahu a organizácie štúdia sú len niekoľkými príkladmi. Rôznorodosť pohľadov vyplýva zo samotnej povahy architekta ako tvorivej profesie. Cieľom tejto konferencie je dať priestor diskusii a získať […]

ZHRNUTIE Slovo „Hra” sa nám prirodzene spája s deťmi. Je základom emočnej pohody a duševného zdravia dieťaťa. Má priamy vplyv na jeho vyvážený vývin, či už po psychickej alebo fyzickej stránke. Hra je v živote človeka natoľko dôležitá, že ju Úrad najvyššieho komisára OSN pre ľudské práva uznal ako najdôležitejšiu primárnu potrebu každého dieťaťa. Deti sa vďaka hre […]

ZHRNUTIE Článok Reflexie Európskych škôl architektúry a ich učebných systémov sa zaoberá problematikou priestorových súvislostí budov škôl architektúry vzhľadom na ich inštitucionálny charakter a formy výučby. V prieniku týchto 2 skúmaných javov vznikajú rôzne priestorové formy škôl a to ako vzhľadom na ich architektonickú podobu, tak hlavne priestorové nároky v súvislosti s rôznym používaním a […]

Editoriál

Christian Hanus

Už viacero desaťročí sa na univerzitách vynára potreba interdisciplinárneho a transdisciplinárneho prístupu k vedeckým otázkam – nielen v oblasti výskumu, ale aj vo vzdelávaní. Pri pohľade na univerzitné študijné plány rôznych študijných odborov je však zrejmé, že túto formu výučby sa darí implementovať iba v relatívne malom rozsahu. Podobne je to aj vo vzdelávaní architektov […]

Editoriál

Bohumil Kováč

Naša fakulta v uplynulých dňoch ukončila prípravu na nastávajúcu komplexnú akreditáciu. Istým pevným pilierom v hľadaní odpovede na otázku ako ďalej, je skutočnosť, že naše študijné programy v odbore Architektúra a urbanizmus sú nostrifikované Európskou úniou. Toto bolo veľmi dôležité východisko aj pri diskusii o obsahu štúdia. Bakalársky stupeň je relatívne stabilizovaný, istý pohyb bude […]