Úspešná škola

Branislav Jelenčík

ZHRNUTIE Cieľom tohto príspevku je zmapovať problematiku úspešnosti školy (fakulty) cez prizmu exaktných, objektívnych kritérií a ovplyvňujúcich faktorov. Nejde však o kritéria akademického sveta, či kritéria diktované štátnymi inštitúciami. Problém analyzujem metodikami súčasného marketingu vzdelávania. Jednako preto, že iný uhoľ pohľadu nemôže uškodiť, jednako preto, že už zopár rokov sme súčasťou globalizovaného trhu s inými pravidlami a myslením ako […]

Editoriál

Mária Topolčanská

Myslím na meno tejto školy, Fakulty architektúry STU v Bratislave. Aj tento časopis je iniciatívou to meno znova formulovať, prekladať a zapisovať. Od svojho návratu zo štúdia v zahraničí sa neviem zbaviť dvojitého pohľadu na našu školu, fakultu, na ktorej som sama kedysi získala univerzitné vzdelanie a teraz v ňom externe podporujem mladších budúcich architektov. […]

Editoriál

Robert Špaček

Máme za sebou zase jeden dekádový míľnik. Tridsať rokov relatívne hladkej životnej kontinuity sme v moderných dejinách na Slovensku nezažili. Tridsaťročný človek je dávno dospelý, no demokracia nemusí dospieť vôbec, tá naša je v permanentnej puberte. Akademická sloboda je na tom hádam lepšie, upratujeme si sami (ako-tak). Stojí za úvahu, či a čo sme v priebehu uplynulých tridsiatich  rokov […]

Len učiť nestačí

Branislav Jelenčík

ZHRNUTIE Príspevok sa venuje problematike efektívnej prípravy absolventov pre prax. Osobitne analyzuje skupinu kritérií, ktoré sú rozhodujúce pre atraktívnosť absolventa pri uchádzaní sa o prácu, alebo spoluprácu z pozície podnikateľa, živnostníka. Výsledkom analýzy je skupina rámcových téz rozpracovaných v príspevku: Príprava absolventa pre prax nespočíva iba v teoretickom a praktickom zvládnutí akreditovaného učiva. V praxi využiteľný a perspektívne vnímaný absolvent musí disponovať […]

Editoriál

Vladimír Šimkovič

Architektúra ako disciplína je oddávna chápaná ako zložený tvar – či už ju chápeme ako umenie, vedu, konštrukciu, alebo v novších interpretáciách ako plánovanie a dizajn. Jej voľná štruktúra ju robí prístupnou pre veľmi široké spektrum vplyvov, siahajúcich od psychologických, ideových, biologických, materiálových, funkčných, prevádzkových až po fyzikálne a konštrukčné. Podobne aj vedecké bádanie v […]