ZHRNUTIE Existuje množstvo názorov na vzdelávanie a odbornú prípravu architektov. Diskutovaný profil architekta, dvojstupňový model štúdia, vzájomný vzťah medzi akreditovanými študijnými odbormi, možnosti zavedenia nových odborov a inovácia obsahu a organizácie štúdia sú len niekoľkými príkladmi. Rôznorodosť pohľadov vyplýva zo samotnej povahy architekta ako tvorivej profesie. Cieľom tejto konferencie je dať priestor diskusii a získať […]

ZHRNUTIE Autor skúma archívne dokumenty a otvára otázku prezentácie Emila Belluša v úlohe vedca a teoretika architektúry. Bellušova činnosť v tejto oblasti súvisela s jeho snahou rozvíjať slovenské technické vzdelávanie a iniciovať rozvoj vedy a techniky. V roku 1955 založil ako súčasť Akadémie vied Ústav budov a architektúry, kde sa začala rozvíjať architektonická veda a […]

ZHRNUTIE Príspevok sa zaoberá niektorými všeobecnými otázkami vedeckého výskumu v oblasti architektúry. Všíma si stav rozvinutosti a metodologickú výbavu tohto výskumu. Zmieňuje sa o charaktere vedy, o antivedeckých tendenciách a ich súvislosti s výskumom v architektúre. Popisuje typy používaných výskumných metód, metódy príbuzných vedných disciplín a formuluje odporúčania v tejto oblasti. Zaoberá sa ďalej súvisiacimi […]