ZHRNUTIE Zmena sociálneho a ekonomického prostredia na Slovensku má významný vplyv na spôsob výučby a vzdelávania študentov Fakulty architektúry STU v Bratislave. Štúdium sa stáva otvorenejším, čo znamená potrebu zaoberať sa problémom počtu študentov, situáciou na trhu práce, vznikajúcou konkurenciou ďalších nových architektonických škôl na Slovensku atď. Príspevok pojednáva o niektorých dôležitých vplyvoch, ktoré je […]

ZHRNUTIE Pri úvahe o budúcom smerovaní FA STU a tým aj o vzdelávaní plánovačov miest a krajín na Slovensku sa nezaobídeme bez pohľadu na európsky a svetový vývoj. Je preto nevyhnutné vziať do úvahy zistenia analýz vykonaných Asociáciou európskych škôl plánovania (AESOP). Zaoberajú sa nielen kontextom praxe rozvoja mesta a krajiny a územného plánovania, ale […]

ZHRNUTIE Základným problémom architektonického vzdelávania je pripraviť architektov na konkurenciu na trhu práce. Väčšina európskych univerzít sa pokúša poskytnúť študentom univerzálne vzdelávanie, spravidla prostredníctvom päťročného študijného plánu rozdeleného do dvoch cyklov a jedného roka praxe v závislosti od individuálnych charakteristík v každej krajine. FA STU by mala veľmi starostlivo zvážiť svoje ciele, možnosti, pozadie a […]