ZHRNUTIE Za predpokladu, že sa začalo s hľadaním nového modelu štúdia, je potrebné vhodnejším spôsobom definovať vzdelávací proces na FA STU a otvoriť aj otázku akademických vzťahov. Aj ten najlepší model učebných osnov alebo organizačnej štruktúry zostáva mimo akademického života, ak sa nepokúsime kultivovať vzťahy medzi pedagógmi a študentmi, ako aj medzi samotnými pedagógmi.

ZHRNUTIE Príspevok je venovaný niekoľkým základným problémom úlohy dizajnu a jeho začlenenia do učebných osnov technickej univerzity. Dokazuje interaktívny vzťah medzi technickými a umeleckými aspektmi dizajnového výrobku a jeho využitím v oblasti ekonomiky alebo ľudskej komunikácie.

ZHRNUTIE Cieľom tohto príspevku je predstaviť význam a jednotlivé metódy humánno-centrického navrhovania (najmä univerzálne navrhovanie) vo väzbe na environmentálnu psychológiu a neurovedu, ako aj poukázať na legislatívne, výskumné a vzdelávacie podmienky v USA v uvedenej oblasti. Príspevok vznikol na základe šesťmesačného výskumu v Inštitúte pre humánno-centrické navrhovanie (angl. Institute for Human-centered Design – IHCD) v Bostone v rámci Fulbrightovho programu. Humánno-centrické […]