Editoriál

Julián Keppl

Jednou z ťažiskových tém tohto čísla je tvorba prostredia. Odstránením železnej opony na konci osemdesiatych rokov 20. storočia sme sa zbavili olovenej gule marxistických dogiem a z nich vychádzajúcich definícií pojmov a dožičili sme si voľnejšie narábanie so slovami a ich významom. Toto zdanlivé privilégium nám poskytla možno nie celkom správne interpretovaná vymoženosť západnej civilizácie […]

Editoriál

Julián Keppl

Slovo udržateľnosť bol donedávna veľmi frekventovaný pojem, takpovediac marketingová značka. Hoci teraz ho už vytláčajú iné pojmy, nové „obchodné značky“ v tých najneočakávanejších, priam absurdných súvislostiach. Význam slova udržateľnosť je jasný aspoň dovtedy, kým ho nedoplníme adjektívom trvalá. Ale o spomínanom probléme už viackrát diskutoval kolega prof. Špaček. [1] V tomto editoriáli sa skúsim zamyslieť nad […]