ZHRNUTIE Existuje množstvo názorov na vzdelávanie a odbornú prípravu architektov. Diskutovaný profil architekta, dvojstupňový model štúdia, vzájomný vzťah medzi akreditovanými študijnými odbormi, možnosti zavedenia nových odborov a inovácia obsahu a organizácie štúdia sú len niekoľkými príkladmi. Rôznorodosť pohľadov vyplýva zo samotnej povahy architekta ako tvorivej profesie. Cieľom tejto konferencie je dať priestor diskusii a získať […]

Pokus o resumé

Matús Dulla

ZHRNUTIE Kvalitu vysokoškolského vzdelávania je možné zlepšiť zmenou hodnotovej hierarchie. Vysokoškolský pedagóg by mal učiť súčasné problémy, ktoré získal výskumom, a zapojiť študentov. Je možné pokúsiť sa zaviesť nezávislý ateliér pod dohľadom hosťujúcich profesorských celebrít. Systém kreditov by mal sledovať jasný výber predmetov a realistické učebné osnovy.