ZHRNUTIE Príspevok sa zaoberá dvoma problémami spojenými s obsahom a formou vzdelávania na FA STU z pohľadu Katedry ochrany a tvorby v pamiatkovom prostredí: a) problematikou praktických lekcií študentov odboru, b) otázkami praktickej interdisciplinárnej spolupráce s inými univerzitami. S týmito problémami súvisí najmä experimentálny vzdelávací odbor FA STU v Banskej Štiavnici a prináša do tejto […]

ZHRNUTIE Po všetkých diskusiách o nevyhnutnosti environmentálnej výchovy na všetkých stupňoch škôl má vysokú prioritu zviditeľniť a uplatniť stratégiu environmentálnej výchovy na FA STU v jej komplexnosti a hierarchii, a to v bakalárskom i inžinierskom štúdiu, a v rámci požiadaviek na interdisciplinárne odborné schopnosti absolventov FA STU.

ZHRNUTIE Zahraničné stáže, profesionálna skúsenosť po skončení štúdia a najmä tvorivý diskurz doktorandov podporený ochotou senior pedagógov ponúknuť priestor nastupujúcej generácii umožnili realizovať niekoľko pedagogických procesných experimentov vo výučbe dizajnu na Fakulte architektúry a dizajnu Slovenskej technickej univerzity v Bratislave (ďalej len FAD STU). Tento článok sa venuje jednému z nich. Je to potreba vysvetliť […]

Editoriál

Christian Hanus

Už viacero desaťročí sa na univerzitách vynára potreba interdisciplinárneho a transdisciplinárneho prístupu k vedeckým otázkam – nielen v oblasti výskumu, ale aj vo vzdelávaní. Pri pohľade na univerzitné študijné plány rôznych študijných odborov je však zrejmé, že túto formu výučby sa darí implementovať iba v relatívne malom rozsahu. Podobne je to aj vo vzdelávaní architektov […]